„Szkoła demokracji – XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży”.
Nazwa zespołu: Rozsądni z wrocławskiej XV-tki
Imię i nazwisko osoby 1: Mikołaj Kaczmarek
Imię i nazwisko osoby 2: Aleksander Gali
Tytuł debaty: W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły?
Jaki rodzaj debaty wybraliście i dlaczego. Jakie metody dyskusji zastosowaliście?
Dyskusja plenarna. Podział uczestników na grupy dyskusyjne. Metody: "kolejność mówców", "Burza mózgów". Uczestnicy zaprezentowali swoją wiedzę i przemyślenia. Prowadzący otworzyli dyskusję, był plan, czuwali nad czasem wypowiedzi, przypominali o kulturze dyskutowania. Podsumowali etapy i całość.
Kto brał udział w debacie? Podaj liczbę uczestników.
W debacie uczestniczyli uczniowie klasy medialnej 2D LO XV we Wrocławiu. W liczbie 19 osób. Debacie przysłuchiwał się wychowawca klasy medianej 2D mgr Joanna Brosiło.
Jakich materiałów pomocniczych użyliście w czasie debaty?
W czasie debaty użyliśmy materiałów pomocniczych: komputer, rzutnik, tablica interaktywna, kolorowe kartki A4, pisaki, flamastry.
Opiszcie krótko przebieg debaty.
Nasza debata miała formę "dyskusji plenarnej".
Prowadzący na samym wstępie dokonali podziału uczestników na grupy dyskusyjne.
Zastosowane zostały metody: "kolejność mówców", "Burza mózgów". Uczestnicy mieli szansę zaprezentować swoją wiedzę i przemyślenia. Prowadzący otworzyli dyskusję, przedstawili jej plan, czuwali nad czasem wypowiedzi, co istotne przypominali o kulturze dyskutowania.
Podkreślali przechodzenie do kolejnych etapów dyskusji. Podsumowali etapy a także jej całość.
Napiszcie w punktach jakie są wnioski z debaty odnoszące się do sytuacji w Waszej szkole.
Wskażcie wymieniane przez uczestników debaty realne propozycje zmian w funkcjonowaniu szkolnych instytucji, pomysły na działania mające zwiększyć udział uczniów w życiu szkoły, pomysły na wzmocnienie samorządności uczniowskiej.
W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły?
- Uświadomienie uczniów, że posiadają prawa i potencjał który pozwala im w pełni zaangażować się w życie szkoły.
- Zwrócenie uwagi na mocne strony uczniów.
- Dowartościowanie uczniów poprzez działanie.
- Zachęcenie do działalności uczniowskiej poprzez podane przykłady już aktywnej działalności także tej na forum szkoły i kraju.
- Projekty szkolne i udział w nich mogą dać satysfakcję i spełnienie tym którzy podjęli wyzwanie. - Każdy uczeń ma szansę i jest traktowany demokratycznie.
- Istotna rola nauczyciela w zachęceniu uczniów.
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście i przedstawiliście wyniki Waszej debaty.
Wyniki bezpośrednio po debacie zostały zaprezentowane Dyrekcji, która pochwaliła zespół
"Rozsądni z wrocławskiej XV-tki" za doskonale przeprowadzoną dyskusję plenarną "W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły?", Szeroko pojęte Forum szkoły, Fronter, strona WWW, społeczność.
Wymieńcie wszystkie załączniki dokumentujące debatę, które dodaliście jako pliki do relacji.
zdjęcia z debaty, zdjęcia miejsca debaty, uczestników, prowadzących debatę, przykładowy zapis
przemyśleń uczestników.
Wymieńcie linki internetowe prezentujące Waszą debatę - np. link do dodatkowych zdjęć lub filmu.
http://loxv.wroclaw.pl
http://loxv.wroclaw.pl/szkola2/?q=node/2032#attachments
http://www.loxv.wroclaw.pl/szkola2/files/formularz_-_podsumowanie_zadania_rekrutacyjnego_LOXV_Wroclaw.pdf
http://loxv.wroclaw.pl/szkola2/?q=node/2032#attachments
http://www.loxv.wroclaw.pl/szkola2/files/formularz_-_podsumowanie_zadania_rekrutacyjnego_LOXV_Wroclaw.pdf
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz