Debata 3 kwietnia 2012 LO XV Wrocław

Podsumowanie zadania rekrutacyjnego

„Szkoła demokracji – XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży”.

Nazwa zespołu: Rozsądni z wrocławskiej XV-tki

Imię i nazwisko osoby 1: Mikołaj Kaczmarek
Imię i nazwisko osoby 2: Aleksander Gali

Tytuł debaty: W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły?

Jaki rodzaj debaty wybraliście i dlaczego. Jakie metody dyskusji zastosowaliście? 
Dyskusja plenarna. Podział uczestników na grupy dyskusyjne. Metody: "kolejność mówców", "Burza mózgów". Uczestnicy zaprezentowali swoją wiedzę i przemyślenia. Prowadzący otworzyli dyskusję, był plan, czuwali nad czasem wypowiedzi, przypominali o kulturze dyskutowania. Podsumowali etapy i całość.

Kto brał udział w debacie? Podaj liczbę uczestników. 
W debacie uczestniczyli uczniowie klasy medialnej 2D LO XV we Wrocławiu. W liczbie 19 osób. Debacie przysłuchiwał się wychowawca klasy medianej 2D mgr Joanna Brosiło.

Jakich materiałów pomocniczych użyliście w czasie debaty? 
W czasie debaty użyliśmy materiałów pomocniczych: komputer, rzutnik, tablica interaktywna, kolorowe kartki A4, pisaki, flamastry.

Opiszcie krótko przebieg debaty. 
Nasza debata miała formę "dyskusji plenarnej".
Prowadzący na samym wstępie dokonali podziału uczestników na grupy dyskusyjne. 
Zastosowane zostały metody: "kolejność mówców", "Burza mózgów". Uczestnicy mieli szansę zaprezentować swoją wiedzę i przemyślenia. Prowadzący otworzyli dyskusję, przedstawili jej plan, czuwali nad czasem wypowiedzi, co istotne przypominali o kulturze dyskutowania. 
Podkreślali przechodzenie do kolejnych etapów dyskusji. Podsumowali etapy a także jej całość.

Napiszcie w punktach jakie są wnioski z debaty odnoszące się do sytuacji w Waszej szkole. 
Wskażcie wymieniane przez uczestników debaty realne propozycje zmian w funkcjonowaniu szkolnych instytucji, pomysły na działania mające zwiększyć udział uczniów w życiu szkoły, pomysły na wzmocnienie samorządności uczniowskiej. 
W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły? 
- Uświadomienie uczniów, że posiadają prawa i potencjał który pozwala im w pełni zaangażować się w życie szkoły. 
- Zwrócenie uwagi na mocne strony uczniów. 
- Dowartościowanie uczniów poprzez działanie. 
- Zachęcenie do działalności uczniowskiej poprzez podane przykłady już aktywnej działalności także tej na forum szkoły i kraju. 
- Projekty szkolne i udział w nich mogą dać satysfakcję i spełnienie tym którzy podjęli wyzwanie. - Każdy uczeń ma szansę i jest traktowany demokratycznie. 
- Istotna rola nauczyciela w zachęceniu uczniów.

Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście i przedstawiliście wyniki Waszej debaty.
Wyniki bezpośrednio po debacie zostały zaprezentowane Dyrekcji, która pochwaliła zespół 
"Rozsądni z wrocławskiej XV-tki" za doskonale przeprowadzoną dyskusję plenarną "W jaki sposób można zaangażować wszystkich uczniów w życie szkoły?", Szeroko pojęte Forum szkoły, Fronter, strona WWW, społeczność.

Wymieńcie wszystkie załączniki dokumentujące debatę, które dodaliście jako pliki do relacji
zdjęcia z debaty, zdjęcia miejsca debaty, uczestników, prowadzących debatę, przykładowy zapis
przemyśleń uczestników.

Wymieńcie linki internetowe prezentujące Waszą debatę - np. link do dodatkowych zdjęć lub filmu.


Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Debata 3 kwietnia 2012 LOXV Wrocław

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz